Zespół Szkolny w Stanisławowie
05-304 Stanisławów
ul. Szkolna 4 i 4A 

Hiszpańska przygoda – z wizytą w Sewilli

Szkoła Podstawowa w Stanisławowie bierze udział w projekcie: „Ponadnarodowa mobilność uczniów” realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.
W ramach projektu 20 uczniów i 4 opiekunów w dniach 3 – 10 listopada 2021 r. wyjechało do szkoły partnerskiej – Institute of Secondary Education Gustavo Adolfo Becquer – w Sewilli. Wyjazd był poprzedzony spotkaniami przygotowawczymi, podczas których nasi uczniowie poznawali kulturę i obyczaje hiszpańskie, przygotowywali prezentacje związane z tematem przewodnim naszego wyjazdu „W cieniu tradycji”, a także o naszej szkole, miejscowości i kraju.
3 listopada, w deszczu, wszyscy punktualnie o 3.00 w nocy stawili się przed budynkiem szkoły, by rozpocząć swoją niezwykłą przygodę. W doskonałych humorach wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do Krakowa, by z lotniska Balice odlecieć do Hiszpanii. Tam powitało nas piękne słońce i już podczas podchodzenia do lądowania podziwialiśmy niezwykłe krajobrazy.
Następnego dnia udaliśmy się do szkoły przy ulicy Lopez de Gomara, gdzie powitano nas niezwykle ciepło i serdecznie. Hiszpańscy uczniowie okazali się bardzo bezpośredni i wylewni. Uczniowie z naszej szkoły niezwykle szybko zintegrowali się z przyjaciółmi z Sewilli, dobrze czuli się zarówno na lekcjach jak i na przerwach. W „polsko – hiszpańskich” grupach realizowali program pobytu: uczyli się języka angielskiego, poznawali kulturę, geografię i historię krajów partnerów projektu, doskonalili umiejętność komunikacji interpersonalnej w języku obcym. Nie do przecenienia jest też możliwość nabywania przez uczniów świadomości, że świat „nie jest taki straszny” i zawsze sobie poradzę.
Czas spędzony w Sewilli w ramach projektu to nie tylko nauka w szkole, ale także poznawanie miasta i jego kultury. Sewilla to zachwycająca stolica Andaluzji, mieszczą się w niej zapierające dech w piersiach zabytki wpisane na listę UNESCO. Codziennie pokonywaliśmy wiele kilometrów, by z zachwytem oglądać zabytkową zabudowę, niezwykłą roślinność, przepiękne parki, mosty i bulwary. Zwiedzaliśmy miasto z trzech perspektyw: podczas pieszych wędrówek, wycieczki rowerowej i rejsu statkiem po rzece Gwadalkiwir. W towarzystwie hiszpańskich przyjaciół zwiedziliśmy Alkazar – dawny pałac królewski, którego początki sięgają XI w. Bogactwo ornamentyki, dekoracji ceramicznych i komnat sprawia, że ta sewilska budowla zalicza się do najwspanialszych kompleksów pałacowych w Hiszpanii. W niedzielę uczestniczyliśmy we mszy świętej w Katedrze Najświętszej Marii Panny, która jest największym i jednym z najwspanialszych gotyckich kościołów na świecie, powstałej na miejscu meczetu. Uczestnicy projektu zwiedzili też taras widokowy Setas de Sewilla, Złotą Wieżę, Plac Hiszpański, starą dzielnicę żydowską Santa Cruz.
Mieliśmy przyjemność zwiedzić historyczne miasto Kadyks, leżące na wyspie oddzielonej od lądu wąskim kanałem Caño de Sancti Petri. Na południu, zachodzie i północy wyspę obmywają wody Oceanu Atlantyckiego, od wschodu – Zatoki Kadyksu. Z tego powodu miasto słynie z doskonałych plaż, na jednej z nich spacerowaliśmy i kąpaliśmy się w oceanicznych wodach.
Urzekły nas rosnące przy drogach drzewa pomarańczowe i palmy. Poznaliśmy także hiszpańskie tradycje i potrawy, których mogliśmy skosztować. Uczniowie pod okiem profesjonalnego nauczyciela mieli możliwość nauki tańca flamenco.
Zakończeniem projektu – pobytu na ziemi hiszpańskiej był bardzo ciekawy quiz – sprawdzian wiedzy naszych uczniów zdobytej podczas tych siedmiu dni przeprowadzony przez naszą panią przewodnik po mieście, ankiety oraz podsumowujące spotkanie w sali teatralnej goszczącej nas szkoły z hiszpańskimi uczniami i otrzymanie zaświadczeń o udziale w projekcie w postaci certyfikatu.
Nasz pobyt w Sewilli upłynął niezwykle szybko, czasu tam spędzonego nie zapomnimy nigdy, a polsko-hiszpańskie przyjaźnie przy pomocy mediów rozwijają się. Mamy nadzieję na kontynuację tego programu i wierzymy, że kolejni uczniowie będą mogli również wziąć udział w kolejnych jego edycjach.

MAR

22

Dzień na zielono

MAR

21

Światowy Dzień Zespołu Downa

Dzień kolorowej skarpetki

MAR

20

Dzień na opak

ubrania zakładamy na lewą stronę

MAR

19

Dzień szalonej fryzury

MAR

18

Dzień bez plecaka

LUT

5

Tłusty czwartek

Hiszpańska przygoda – z wizytą w Sewilli

Szkoła Podstawowa w Stanisławowie bierze udział w projekcie: „Ponadnarodowa mobilność uczniów” realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w IV Osi Priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.
W ramach projektu 20 uczniów i 4 opiekunów w dniach 3 – 10 listopada 2021 r. wyjechało do szkoły partnerskiej – Institute of Secondary Education Gustavo Adolfo Becquer – w Sewilli. Wyjazd był poprzedzony spotkaniami przygotowawczymi, podczas których nasi uczniowie poznawali kulturę i obyczaje hiszpańskie, przygotowywali prezentacje związane z tematem przewodnim naszego wyjazdu „W cieniu tradycji”, a także o naszej szkole, miejscowości i kraju.
3 listopada, w deszczu, wszyscy punktualnie o 3.00 w nocy stawili się przed budynkiem szkoły, by rozpocząć swoją niezwykłą przygodę. W doskonałych humorach wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do Krakowa, by z lotniska Balice odlecieć do Hiszpanii. Tam powitało nas piękne słońce i już podczas podchodzenia do lądowania podziwialiśmy niezwykłe krajobrazy.
Następnego dnia udaliśmy się do szkoły przy ulicy Lopez de Gomara, gdzie powitano nas niezwykle ciepło i serdecznie. Hiszpańscy uczniowie okazali się bardzo bezpośredni i wylewni. Uczniowie z naszej szkoły niezwykle szybko zintegrowali się z przyjaciółmi z Sewilli, dobrze czuli się zarówno na lekcjach jak i na przerwach. W „polsko – hiszpańskich” grupach realizowali program pobytu: uczyli się języka angielskiego, poznawali kulturę, geografię i historię krajów partnerów projektu, doskonalili umiejętność komunikacji interpersonalnej w języku obcym. Nie do przecenienia jest też możliwość nabywania przez uczniów świadomości, że świat „nie jest taki straszny” i zawsze sobie poradzę.
Czas spędzony w Sewilli w ramach projektu to nie tylko nauka w szkole, ale także poznawanie miasta i jego kultury. Sewilla to zachwycająca stolica Andaluzji, mieszczą się w niej zapierające dech w piersiach zabytki wpisane na listę UNESCO. Codziennie pokonywaliśmy wiele kilometrów, by z zachwytem oglądać zabytkową zabudowę, niezwykłą roślinność, przepiękne parki, mosty i bulwary. Zwiedzaliśmy miasto z trzech perspektyw: podczas pieszych wędrówek, wycieczki rowerowej i rejsu statkiem po rzece Gwadalkiwir. W towarzystwie hiszpańskich przyjaciół zwiedziliśmy Alkazar – dawny pałac królewski, którego początki sięgają XI w. Bogactwo ornamentyki, dekoracji ceramicznych i komnat sprawia, że ta sewilska budowla zalicza się do najwspanialszych kompleksów pałacowych w Hiszpanii. W niedzielę uczestniczyliśmy we mszy świętej w Katedrze Najświętszej Marii Panny, która jest największym i jednym z najwspanialszych gotyckich kościołów na świecie, powstałej na miejscu meczetu. Uczestnicy projektu zwiedzili też taras widokowy Setas de Sewilla, Złotą Wieżę, Plac Hiszpański, starą dzielnicę żydowską Santa Cruz.
Mieliśmy przyjemność zwiedzić historyczne miasto Kadyks, leżące na wyspie oddzielonej od lądu wąskim kanałem Caño de Sancti Petri. Na południu, zachodzie i północy wyspę obmywają wody Oceanu Atlantyckiego, od wschodu – Zatoki Kadyksu. Z tego powodu miasto słynie z doskonałych plaż, na jednej z nich spacerowaliśmy i kąpaliśmy się w oceanicznych wodach.
Urzekły nas rosnące przy drogach drzewa pomarańczowe i palmy. Poznaliśmy także hiszpańskie tradycje i potrawy, których mogliśmy skosztować. Uczniowie pod okiem profesjonalnego nauczyciela mieli możliwość nauki tańca flamenco.
Zakończeniem projektu – pobytu na ziemi hiszpańskiej był bardzo ciekawy quiz – sprawdzian wiedzy naszych uczniów zdobytej podczas tych siedmiu dni przeprowadzony przez naszą panią przewodnik po mieście, ankiety oraz podsumowujące spotkanie w sali teatralnej goszczącej nas szkoły z hiszpańskimi uczniami i otrzymanie zaświadczeń o udziale w projekcie w postaci certyfikatu.
Nasz pobyt w Sewilli upłynął niezwykle szybko, czasu tam spędzonego nie zapomnimy nigdy, a polsko-hiszpańskie przyjaźnie przy pomocy mediów rozwijają się. Mamy nadzieję na kontynuację tego programu i wierzymy, że kolejni uczniowie będą mogli również wziąć udział w kolejnych jego edycjach.

MAR

22

Dzień na zielono

MAR

21

Światowy Dzień Zespołu Downa

Dzień kolorowej skarpetki

MAR

20

Dzień na opak

ubrania zakładamy na lewą stronę

MAR

19

Dzień szalonej fryzury

MAR

18

Dzień bez plecaka

LUT

5

Tłusty czwartek